Friday, September 18, 2009

the day b4 rayEr~

hi all...hehe
now...
guess where am i....

urm..............

............
.................
.........................

still in kL ...duh!
everybody's leavin n i'm still here...chehh...
yalah...still goin home wat,..but tomorrow la...
dad asked me to take lrt to rasa..
wah..journey by tren..switch tren...switch tren..n there you go --> rasa~

well..
im alone...eh, x sarah ade lg kt lua,..
she's waitin 4 her sedara to fetch her..
urm...best nye kalau ade org amik aku gak....isk3~

sume org dh balek...
urmm...tade idea ah plak....

kayh la..

happy eid mubarak...
n mintk maaf law ade slah silap..
mintk ampun mintk halal 4 everything la ye... >_<

hepy holidaeeee~~~~~~~~~~~~~~~~~

10.27 pm
18 sept 09, friday~

Sunday, September 13, 2009

masjid....gelap....

wah!
'masjid gelap' was the title of today's post....hehe

y???

coz...masjid blackout arini....
anis.n ...alyaa n me went 2 masjid 4 terawih...
then, juz when we arrived there..
...suddenly....sume gelap....warghhh!!!

peh....seram a gak an....

time aku nk amik wuduk,seb bek alyaa bwk hnset n anis tlg suluhkn...
...mekasihhhh...

...mmg seram ...aku dok byg mnde2 plek....
tpi dok igt kn diri aku...setan mne de bln2 pose ni....waduhhh...
my kaki shaking ah,....gilakkk...hahaha

so...
kitorg pn mneruskn la solat isyak n terawih...
blckout still d same....lmpu x idup2 agy...
...bdk2 laki tlg2 pasg lilin ..n at d same time bsing....heshhh...

finished 8 rakaat..
n ready for witir...then, mokcik2 kt dpn dok kata witir ngn imam...
aku trtnya2...eh..msjid bkn wat 20 ke...psl pe nk witir lps bru 8 je ni...

ooo...blackout nye pasal...imam pn panas kowt...hehe

so...
wat calang2 kalinye...
dpt lah kitorg berjemaah mse witir....
alhamdulillah~~~

aku lg ske terawih kt masjid dri kt umah...
best~ XD

sunday, 13 sept 09~

prom invitation card....done~

wat a day.....

listening to LP's new divide....

i juz told myself tat i already finished doing my task -- prom nite invitation card...
perh...gothic abess...
yelah...dh theme pn red & black kn...haha

when i do things with kepale senang...ati tenang....
i wud easily feel contented with my work....
..tho it might not look so good to others...
but, as long as i'm happy with it...
who cares...haha (kne reject ngn ST xpasal lak kang..haha....)

well....
1st page....gothic abess....ahaxx!!

diz one --- 2nd page...
menu aku xtaw...so aku hntam jela labuuu...haha


........................and......page last..................siap~





to those who wish to see our final prom nite invitation card, please click HERE... ;)




thanx God~ >_<

2.31 pm 13 sept 09, sunday~

it was surprising! XD

tHe QuiZ....hahahaha cool lah!almost 100% true!haha...

hey...check diz out~

http://www.quizbox.com/personality/test82.aspx


diz is my result....wat's urs then? =)


Your view on yourself:

You are intelligent, honest and sweet. You are friendly to everybody and don't like conflict. Because you're so cheerful and fun people are naturally attracted to you and like to talk to you.

The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:

You like serious, smart and determined people. You don't judge a book by its cover, so good-looking people aren't necessarily your style. This makes you an attractive person in many people's eyes.

Your readiness to commit to a relationship:

You prefer to get to know a person very well before deciding whether you will commit to the relationship.

The seriousness of your love:

You like to flirt and behave seductively. The opposite sex finds this very attractive, and that's why you'll always have admirers hanging off your arms. But how serious are you about choosing someone to be in a relationship with?

Your views on education

Education is very important in life. You want to study hard and learn as much as you can.

The right job for you:

You have many goals and want to achieve as much as you can. The jobs you enjoy are those that let you burn off your considerable excess energy.

How do you view success:

You are afraid of failure and scared to have a go at the career you would like to have in case you don't succeed. Don't give up when you haven't yet even started! Be courageous.

What are you most afraid of:

You are concerned about your image and the way others see you. This means that you try very hard to be accepted by other people. It's time for you to believe in who you are, not what you wear.

Who is your true self:

You are full of energy and confidence. You are unpredictable, with moods changing as quickly as an ocean. You might occasionally be calm and still, but never for long.


Saturday, September 12, 2009

demmit......

it was a clear n calm day...
which i was supposed to feel happy coz i'd completed my assignment n things tat ought 2 be done..
however...
it seemed tat hujan xsmpai ke petang....
my happiness n the calmness of the day faded away....
it was sickening...n..
i hate it....

y yah???
haha......
maybe...it served me right...it slapped me rite on my face...
i was doomed yah....haha...i was hated yah....haha...

there it started,...
i opened my ym..n i got an off9 msg...
i smiled at first...thought it wud be a good one...
unfortunately...
it wasn't like the one tat i was hoping for...
y?
coz it made me feel...
....sick...
......sakit ati cm bangang...
........mcm nk nangis time uh gak....
..........terasa gilerr...n
..............really sad n miserable cm sialll....

haha....
luckily...i was in my room n there was my room mate doing her work...
so, i didn't have the urge to cry like fucking hell there...
i stayed calm...n relaxed...haha...

after all...
it was a bright, cool n calm day....
y shud i screw it up then?

be positive n rilek sudeeee~~~

tho my heart feelin like fuckin shit sakit n sdih gile......
but, i had to remind myself...

face d music baby~



1.25 pm...sept 12,09

Friday, September 11, 2009

a new day....without no sleep at all....hbt x aku...ahhaha

nahh...
juz finished my ldv assignment which i started doin it since....semlam kot...hahahaha
2 lah...ske sgt tngguh kerja...
org len already submitted theirs yesterday,...but...me?ahakss...
semalam la bru start nk buat...
org tnye aku dh siap lum...definite answer - tidak sahabat....hahahaha
but,
alhamdulillah....my angels 'temaning' me 4 da whole nite...so,i managed 2 stay fresh n did my assignment ke titisan dakwat pena terakhir....peh...bohong....taip sudaaa... XD

i was satisfied with my work coz i did travel la jugak wif my scooter jalan2 crik brochure..
aku pegi kaunter lrt mintak poster h1n1...hahahhah
siap pgy national library, hoping for medical journal or books bout h1n1....sah, hmpesss....
mmg gigih tul aku wat....
mse nk print plak....
perghhh.....
berbekalkn ink hp f4280 yg bru beli....i struggled to change da katrij lama...
seyhhh....seb bek bulehh...hahahaha
tapi...apekn daye....i'd wasted papers n ink coz salah print....harremmmm tol....

but...
at last....
i'd done it!!!!!!!!!!!!!! successfully!! (think so...haha XD )
Thanx to God...to my angels...to my super slim lenovo netbook...n my precious handsome hp all-in-one printer...huhu
yes...maxis broadband ku dan jugak papers cop tesco n sume lah terlibat....haha

azan subuh bru je berkumandang...
skg kul 6.01 minit...11 september 09... submission date....hehe
selamat berpuasa....
>_<

Saturday, September 5, 2009

hahhahha

testing2.... =P

pEti aiS~

huhahahahahha....
juz got from amik peti ais kt umah lame aku...
yelah...umah ku di seri mas nih bkn ade freezer ponn...
so, we decided, nak guna yg ada kt umah lame ku 2 jerrhh...

dgn bntuan alya ismail,..
ade la sorg pok cik nk tlg kami...
aku, alyaa n nisak pn brtolak lah ke sg,besi ngn alyaa poie jmpe pok cik 2..
dh jmpe...
trus gy rasa....a.k.a tmpat umah aku bersmbunyik...
smbil2 uh aku call bpak ku psl punye lah mnggelabah tkut sst jalan...ahhahah
ermm....lme btol dh tinggal...
jln mcm jauh la plak...hahahah

mse nk msuk area uh..
aku nmpk 'penchala link'...
a.k.a peristiwa hitam sesat di damansara....hahahhaha

ade bukit yg hijau..
beribu2 umah trbgkalai kt bkt.beruntung...
lombong2 terbiar...
tnh ccuk tanam,....
tanah bela itik dn jugak kmbing...
...aku xpernah nk perati sblm nih....hahahhahahah

smpai umah...
alhamdulillah...
rumah ku msih sperti dulu gaya nya...
anggun terbiar......hahahahahha

chewah..
perjlnan dtruskn...kitorg pn bkak lah sgala pintu yg mnghalang...
tiba di sliding-door kt depan...
huh!!lekat!payah nk bkak!!
hmpesss...hahahahha

tpi...
dgn terer nye,,..
pok cik uh bkak...dan kitorg trus mnyerbu msuk cari peti sjuk...
jumpa...alyaa ape lg...
dgn pro setelkn freezer uh dgn nisak...
aku usha dpur..ne taw ade brg2 len nk amik...
aku offer mesin bsuh ngn radio..diorg tamaw...
tv ngn rak kasut pn xjdik amik,...

dh siap2,
ltk freezer uh dlm van..aku naek atas...crik bntal...
crik gak kimono aku...dn sah lah xjmpe! tinggal kt skola weiii,...adeiii laa...

ermmm...xpelah...
kitorng pn blek jek umah....

smpai...
dior dh ready dpn pntu lif...
pasg siap~

beres...

alhamdulillah..
trimas sumerr.... >_<

Friday, September 4, 2009

buke pose beramai2~

ahah!
yesterday was wonderful!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
buke puase rmai2 kt umah sopi...
d plan was made earlier sehari kowt...
so then, the guest list n menu were made...(mus,muna n sopi nye keje kowt..)

hahahhaha
so, here's d guest list...
  • mus
  • muna
  • madi
  • nani
  • amani
  • aku
  • tiyah
  • bihah
  • bilah
  • zana
  • akma
  • aja (baju kurung girl...ahax~)
  • yuri
  • chia
  • judin
  • paih
  • alep
  • wan
  • sopi
  • pokka
the menu plak....
  • asam pedas pari - muna
  • paprik - mus
  • telur goreng masak kicap - aku & amani
  • roti jala & kari - bihah, bilah, akma, zana & aja
  • puding cocktail - bihah, bilah, akma, zana & aja
  • puding milo - bihah, bilah, akma, zana & aja
  • nasi putih - bihah, bilah, akma, zana & aja
  • air teh ais limau - bihah, bilah, akma, zana & aja
  • udang goreng tepung special - nani & madi
  • kerabu kaki ayam - tiyah
  • kek batik - tiyah
yg tolong beli brg...wahhahahha rmai ah plakk....

pe2hal...
pas mkn....alhamdulillah...sume kenyang...
judin n alep mkn bersungguh abess...tgk diorg pon rse knyg ah...hahahha

then...
pas smyg magrib tgk final destination 4...
ermm...cliche seyhhh...
geng bihah kmas dpur...trimas gile ah =)

pehtu...
sopi dh stat mengibas sejadah nk terawih....
lagak seorg imam lah tu... .>_<
ahaxx~

masing2 pn bgun n follow ah insrtuction yg tlh diberikn,,,,,
yg len gy kemas2 dapur....

yg x smyg...gy sambong tgk fd4 yg agk bosn uh...hahahhaha
pas terawih...
ader yg nk balik...
aku stay lgik....tgk futurama....
then...tbe2 mus ngn muna kechohh...
diorg jmpe iron rmbut alep...
adeshhh...
msing2 nk try....
...err...trmsuk aku skali ah...hahahha...sje nk timba pgalaman kn....hahhaha

dh bosn...aku kua...
aku xigt pe aku wat...
then...nmpk wan main gita...
aku,aja ngn yuri pn usha la...
mcm2 lgu gk dye main...
tpi aku plg ske dye main kotak hati...huhu =D
kn best klo balak aku reti men gita...
mmg cair ahh...hahahah

aku dok usha wan main gita lg...
...mcm best..lgpn aku dh lme xsmbung blaja men...
mnyebabkn aku lupe blek not...hahahha
so...wan pn ajar la......
.........................yeshhh!!!
but...jari aku pndek...mne la smpai kn...dah terkial2...hahahahha
then..zana join...perghhh...
skali ajar jek dh terer....mmg pergh ah!!
jelezz aku...hahahahha

then...
mus mintk main kgu coz dye nk nynyi....
seb bek umah uh xrntuh dga sore ko mus....hahahhah XD

lepak pnye lepak....
dah pkul 12 lbh...aku pn anta la zana blek ngn scooter ksyg aku uh...

errmmmm....
night breeze was calm....n cool....
...but, juz 2 feel it touching your skin....
made u feel tat something wasn't rite....
...u look up...down...left n right...
....nobody was there.....
...cheras was so quite n mute....and...
....u were...alone...


hahahahhaha
so then..
i went home la....
mmg angin mlm kt area flat ngn seri mas condo sunyi....scary beb...
hahahahaha
aku end up kat bilik...
on9 smbil tgk pink panther 2...xde ah loser sgt...best jek...
then... slept~~~~


pe2hal...
arini sgt best....
i luv my friends n felt really grateful 4 having them as my friends >_<

thank you GOD!! X)

Thursday, September 3, 2009

Wednesday, September 2, 2009

THE ....LIFE~

i was wondering bout my surprise birthday party ...thanx to all =)
it was august 30, a fine saturday of the month...

ermm....
wait...not so fine lahh...
it was damn cold freezing saturday at my grandma's house....
u cud even hear those ducks n chickens making noise coz of d coldness ya know...
haha...
since it's still in d fasting month...
i nid 2 wake up for sahur ...or else, got 'bebel' by my aunty n grandma lo...
pe nk cite actually nehh...
ok la...sahur was gud...
2gether wif all yang ada kt kmpung....
grandma....dad...mom..niza...sis ida's fam...



later....
we went 2 cheras coz i nak balik umah...
mom n niza oredy wished me hepi besday....dad...???

haha....he called me when i was oredy at home....
dunno la wats my feelin tat time...dad...dad...

not to mention those who called me, wishing me hepi bsday...
those msges....commnts/msges on frenster or fcbook...
d 1st who wished me was my lil sis...anem...i mean...msg la...haha
surprisingly....my aunt oso wished me ya know...terkezutt eden..hahha
tEnkiUuuuUUUuuuuu~~~~~
nem...madi.alyaa.jah.een.haniz.rachel.hafni.najay.muna.hanum.amani.
mus.andsaler.tiyah.paih.alip.dee.along.kak tipah.maza.afira.irfan.aja.kak mai.nani.
ain.mirul.ebi.bdol.naqib.apiz(trharu cz dye dh fly pn igt agy...isk3).saher.panod.
nad.wan.udin.din and...err...
sume lah yg wish...da xigt..hahahha sorry....tpi...aku mmg hepiiii!!!

tho..i was still waitin for tat person 2 wish me...ahax~ =P

THANK YOU ALL!!!!
I REALLY HAPPY TAT U REMEMBER =)




then....
it was still d same day...
lazying around coz i got nothing 2 do other than my loads of assignments....

haha...
ermm...i was back from terawih at d mosque wif anis. adh n mawar...
it was d first time goin there u know....huhu
then, i saw 8 mizcalls from andsaler...duh, apa pasal ni???
anis told me tat he wanna see me...givin smtin maybe...
so, i, juz selekehly went 2 d nearest kedai mkn kt bwh kndo uh wif anis....
..............................

huh!
y so many ppl meh??
tiyah was d 1st one i saw..
then..andsaler...irfan...musa n half-screaming when i saw syafiq-cute was there too!
hahahahahhahah
i saw everyone was smiling ... n, my sight was attracted 2 a big king's box..CAKE!!!
hahahhahahhahhahahah
now i got d idea~

few minutes later...
more ppl came in...makin us sume 11 org....
mady, adh, mawar, dya n his hndsome-lil-bro
haha...
tat big king's cake was from andsaler....n sooner i knew tat diz was all his idea...
i wasssss reallllyyyyyyyyyy terharruuuuuuuuuuuu weyyhhhhhhhhh!!!! >_<
but..i dunno how 2 express my feelin other than sayin thanx 2 him n all who came...

THANK YOU!!!!
AKU SEYESLY TERHARU GILERRR!!!!!
HAHAHAAAA~~~

n then...paid the drinks n we went home...
irfan asked me whether i like agar2 santan or not....of coz suke!!!sdp woo~
hahahha....then, he said tat he wud make me some....ah, irfan..u're soooo nice laaa....

ahax~
i went 2 jade tower wif madi, tiyah, andsaler n musa....
yalah....ada kek lbih, bg la org lain rasa kn....so, aus n awang were at home, bg diorg jela..

otw,kat ats...met adh n others doin photoshoots...ahax~
n...xpasal2 adh wanna take a pic wif me....tidakkkk!!!!
she wud end up showin it 2 her mom....
no la adh....dah la muka aku selekeh time uh....abess saham jatuh....hahhahaha

then..proceed la gy umah aus...
smpai sana....
it was nearly 12...
n i was waiting for d greatest things tat wud happen at d end of my bday...

FIREWORKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

there..i heards d fun n joyful exploding sounds everywhere~
huaaa!!!i din wear my specs...
.andsaler borrowed me his...but, still not clear lo...
i was sooo sadd...isk~


mady n tiyah went back to pearl...
n me...accompanied by andsaler n musa, went to amber...
b4 d lift's door closed, i expressed my gratitude n say tenkiuuuuu kt andsaler...

I WAS SOOOOOOOOOOOO HAPPY!!!!! >_<



up there....17th floor...
BOOM!!!! BOOM!!!
firework!!!
i ran 2 d balcony n saw none....upset lagikk!!
then..i heard it again n diz time...
i saw it!!!
juz nearby but i dunno where la...
must b smwhere in area2 sri mas-sri melaka kowt...



i went in d house....
wif full of wonderful feelings...
i was soooo happy....sooo satisfied....
n soooo grateful for everything that had happened within diz 20 years of my life time...

i was grateful 2 God...alhamdulillah...for making lots n lots of things happened ...
whether it was happy...sad...miserable....joy...exciting...touching..shocking...
it was marvellous!!!!
thank you God....
thank you mom....
thank you dad...
thank you nem n niza n all my family mmbers....
thank you memories...bittersweetsour..whole~
thank you all my friends...
thank you all my teachers...
thank you all tat ever know me in diz life....


wat i have been through till now is fabulous...
sometimes, great things happen once n if tat once has ever happened 2 u...
tat's awesome!

n my life..is like tat...
n im sooo grateful it goes on like d way it has 2 be....

alhamdulillah......

forum....ended...at last....hahhahahahha

huishhh....
alhamdulillah....
our LDV forum ended today as d 5th group finished their concluding speech...
yeahhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

my grup, the fourth one...
was doin on h1n1 topic...
n ...me as a former patient....hahahhaha
mdm lye seemed happy bout it...
n my frens told me tat i wasn't 'berforum'...all i did was 'berdrama'...
hahhahahahahhahahahahahhhahahahahhahahaha

nani n yuri helped me preparing my speech....
TENKIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU~~~~~


n....on d stage...
coz of so damn cuak.....i cud not rmmber my speech properly...
ended up merapu meraban.....hahahahahahhahahahahh

credits to-----
yuri n nani =)
amani
paih
muse
sopi





mus------
name sy muse..sy baek dan cantek......